معروفترین مجلات مد و فشن دنیا

هارپرز بازار

 

نخستین نشریه مد و لباسی که معرفی می کنیم، نشریه هارپر بازار (HARPER’s BAZAAR) است. نشریه ای که امسال، یک صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت و همچنان موثر ترین نشریه دنیای اسیتج در اقصی نقاط جهان به شمار می رود.

بیش از ۱۴.۵ میلیون نتیجه جست و جوی ایندکس شده در گوگل برای این نشریه، نشان دهنده اهمیت فوق العاده آن در عرصه فشن دارد. این نشریه در سال ۱۸۶۷ میلادی آمریکا آغاز به کار کرد و مقرش در پایتخت مد و لباس این کشور یعنی نیویورک قرار دارد. شرکت HEARST MAGAZINES اکنون مدیریت این نشریه را بر عهده دارد.

ظرف یک قرن اخیر، ده ها نفر از کشورهای مختلف جهان، سردبیری این نشریه معروف دنیای مد و لباس را بر عهده داشتند که در حال حاضر، گلندا بایلی (Glenda Bailey) از آمریکا، سردبیری مطرح ترین نشریه فشن را در اختیار دارد. خانم گلندا، متولد انگلیس بوده و از سال ۲۰۰۱ میلادی به این سو، سردبیر نشریه بوده که نقش فعالی در توسعه مد در ایالات متحده ایفا کرده است.

 

نشریه کوزموپولیتن

 

شریه کوزموپولیتن (cosmopolitan) در سال ۱۸۸۶ میلادی در آمریکا منتشر شد و از سال ۱۹۶۵ تا کنون،‌ به عنوان مجله پر طرفدار زنان در عرصه سبک زندگی و مد و لباس فعالیت می کند. شرکت Hearst ، صاحب امتیاز  این نشریه است. خانم Joanna Coles سردبیری این نشریه ماهانه را بر عهده دارد.

این نشریه را cosmo نیز می نامند و در طول سال، به موضوعات مربوط به سبک زندگی زنان، سلبریتی ها و هم چنین آخرین طرح های مزون های مد و لباس شرق و غرب جهان می پردازد. اکنون در ۶۴ کشور دنیا به ۳۵ زبان منتشر می شود و در ۱۱۰ کشور جهان مخاطب دارد.

اکنون بیش از ۳ میلیون نفر در سراسر جهان، مشترک این نشریه هستند. بیش از ۷۷ میلیون نتیجه جست و جوی ایندکس شده در گوگل درباره این نشریه نشان دهنده استقبال گسترده از محتوای آن در میان کاربران تور جهان گستر است.

سایت این نشریه در آدرس: cosmopolitan.com قرار دارد و در اینستاگرام در این لینک در دسترس است و بیش از ۱.۸ میلیون مخاطب دارد.

این نشریه فقط مسائل و دنیای مد زنان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و بر خلاف هارپرز بازار، دنیای مد مردان را اشاره ای نمی کند.

این نشریه را می توان با نشریه elle  فرانسوی ها مقایسه کرد که یکی از معروف ترین مجلات دنیای مد و لباس جهان به شمار می رود و مخاطبان بسیاری دارد. بسیاری از سلبریتی های دنیای ورزش و موسیقی و سینما، تا کنون بر روی جلد این نشریه ظاهر شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال elle.com مراجعه کنید.

 

نشریه ووگ

 

یکی دیگر از نشریات خیلی معروف دنیای مد و لباس را می توان نشریه ووگ (Vouge) دانست که این روزها به واسطه حضور سلبریتی ها بر روی جلد آن، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. بیش از ۲۶۵ میلیون صفحه در اینترنت برای محتوای مجله ووگ ایندکس شده و یکی از بزرگان صنعت مد و لباس جهان به شمار می رود.

این نشریه، پر مخاطب ترین صفحه اینستاگرام دنیای مد و لباس را در اختیار دارد که بیش از ۱۳ میلیون فالوور آن را دنبال می کنند و تا کنون بیش از ۲۸۰۰ پست به اشتراک گذاشته است. این نشریه معروف را در اين سایت می توان مشاهده کرد که به زبان های مختلفی اطلاع رسانی می کند.

دنیای سلبریتی ها و مد و لباس آنها، از جذاب ترین محتواهایی است که این نشریه در نسخه های چند زبانه خود هر ماه در اختیار طیف میلیونی مخاطبان اینترنتی و مکتوب خود قرار می دهد.

این مجله در ابتدا به صورت یک هفته‌نامه اجتماعی در سال ۱۸۹۲ میلادی، انتشار یافت و اکنون در نه کشور جهان (آمریکا، استرالیا، برزیل، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، مکزیک و اسپانیا) بطور همزمان منتشر می‌شود و ساختمان مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد.

ووگ سال گذشته به واسطه انتشار تصویری از ایرنیا شایک و کریس رونالدو، با بازتاب های خبری گسترده ای همراه شد.

 

بریتیش ووگ و وووگ پاریس

 

شریه بریتیش ووگ (British Vogue) که در سال ۱۹۱۶ میلادی در انگلیس منتشر شد، از جمله ۱۰ مجله معروف مد به شمار می رود. پرتال این نشریه در آدرس vogue.co.uk قرار دارد. همچنین نشریه ووگ پاریس که در سال ۱۹۲۰ میلادی منتشر شد، از جمله پر مخاطب ترین نشریه های مد و لباس در پایتخت مد اروپا به شمار می رود.بریتیش ووگ بیش از ۱.۷ میلیون فالوور دارد و بیش از ۵ هزار پست به اشتراک گذاشته است. آن را در این نشانی دنبال کنید. این نشریه بیش از ۱۴ میلیون صفحه ایندکس شده در گوگل در اختیار دارد.

 

نشریه لوفیسیل

 

نشریه لوفیشیال یا لوفیسیل، یکی از معتبر ترین نشریه های مد و لباس جهان به شمار می رود که از پایتخت مد اروپا یعنی پاریس در سال ۱۹۲۱ به دنیای فشن آمد. این نشریه ماهانه که به زبان فرانسوی نسخه اصلی آن منتشر می شود، توانسته یکی از تاثیرگذار ترین مجلات دنیای رنگارنگ و جذاب مد نه تنها در فرانسه بلکه در اقصی نقاط جهان باشد.

نام اصلی نشریه :‌ L’Officiel de la couture et de la mode de Paris” بوده و اکنون به ۳۰ زبان دنیا در ده ها کشور چاپ و منتشر می شود. گر چه این مجله به دنیای مد و لباس و سبک زندگی بانوان می پردازد، اما نشریاتی همچون: L’Officiel Hommes, L’Officiel Art and L’Officiel Voyage به عنوان زیر مجموعه لوفشیال، در عرصه مد و لباس آقایان نیز فعالیت دارند.

گروه رسانه ای Jalou Media Group که به خانواده ژالو اختصاص دارد، مدیریت این نشریه معتبر دنیای مد فرانسه را بر عهده دارد. لوفیسیل در فرانسه، تنها یک مجله مد معروف نیست که روی جلد آن، همواره با استقبال رسانه ها و عاشقان دنیای مد همراه می شود.

 

نشریه ووگ بافتنی

 

یکی دیگر از مجلات معروف دنیای مد و لباس را می توان نشریه ووگ بافتنی (Vogue Knitting) دانست که در سال ۱۹۳۲ میلادی در فلوریدای آمریکا آغاز به کار کرد و فعالیت اصلی مداومش را از سال ۱۹۸۲ ادامه داد. این سه ماه نامه، هیچ ارتباطی با نشریه معروف ووگ که در بالا اشاره کردیم، ندارد.

سایت این مجموعه در آدرس http://www.vogueknitting.com قرار دارد و بیش از ۷ میلیون صفحه در اینترنت درباره این نشریه دنیای مد بافتنی ایندکس شده است.

این مجله و روی جلد های معروفش، برای لباس های پاییزی و زمستانی، مخاطبان بسیاری دارد و الگوهای طراحی خوبی را در اختیار طراحان مزون های مشهور قاره سبز و قاره کهن قرار می دهد که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهد می کنید.

سرویس هنری روزیاتو بزودی برای علاقمندان به لباس های زمستانی، طرح های زمستانی ۲۰۱۶ ووگ بافتنی را ارائه خواهد کرد.

 

نشریه مد گرازیا

 

شریه grazia را باید معروف ترین مجله مد ایتالیا دانست که در اروپا، یکی از پیشگامان صنعت مد و لباس به شمار می روند. گرازیا، از سال ۱۹۳۲ میلادی تا کنون، یکی از الهام بخشی ترین مجلات مد اروپا و جهان بوده و توانسته یک مجله هفتگی قوی دنیای مد بانوان باشد.

شرکت «آرنولدو موندادوزی ادیتوریه» که مقرش در پایتخت مد اروپا (میلان) واقع شده است، مدیریت این نشریه معروف را بر عهده دارد. گرازیا را هارپرز بازار اروپا می دانند که از نمونه های آمریکایی تا حدودی الهام گرفته است. گرازیا، اکنون یکی از شرکت های اقماری «سیلویو برلوسکونی»، نخست وزیر جنجالی اسبق این کشور به شمار می رود که امپراطوری رسانه ای و ورزشی گسترده ای دارد.

نخستین شماره بین المللی گرازیا در سال ۲۰۰۴ میلادی در بلغارستان منتشر شد. پس از آن، در فوریه ۲۰۰۵ میلادی، نخستین نسخه انگلیسی زبان گرازیا در لندن به گیشه فروش مطبوعات آمد. نسخه یونانی آن در سال ۲۰۰۵ میلادی منتشر شد و در یک دهه اخیر، به ده ها زبان دیگر در ۳۵ کشور دنیا در اختیار مخاطبان دنیای مد و لباس ایتالیایی قرار گرفت.

ایتالیایی ها دارای برندهای معروفی در دنیای مدو لباس بوده و به همین خاطر، طراحان مزون های مطرح این کشور، یکی از الهام بخش ترین طراحان دنیای رنگارنگ فشن به شمار می روند که بخشی از فعالیت های خود را از طریق گرازیا، به جامعه جهانی معرفی می کنند.

گرازیا همچون لوفیسیل و هارپرز بازار و حتی elle، مخاطبان زیادی در کشورهای مختلف دنیا دارد و به همین خاطر، بر روی سایت های متعددی بارگذاری و به زبان های گوناگون منتشر می شود. یکی از سایت های آن در نشانی اینترنتی به آدرس: http://lifestyle.one/grazia قرار دارد.

 

نشریه مد ماری کلر

 

نشریه مد و لباس MARIE CLAIRE در سال ۱۹۳۷ میلادی در پاریس منتشر شد و اکنون همچون نشریه لوفیسیل، از جمله مجلات معروف این کشور به شمار می رود. اعتبار این نشریه به اندازه هفت نشریه قبلی نیست اما مخاطبان بسیاری دارد.

این نشریه از ماهنامه‌ های فرانسه با موضوع زنان است که موضوعاتی چون تندرستی، زیبایی و مد و پوشاک را نیز پوشش می‌دهد. «ماری کلر» یکی از مجلات فرهنگی قدیمی فرانسوی است که به زبان‌های متعددی در بسیاری از کشورهای جهان منتشر می‌شود.

این ماهنامه نامش را از ماری کلر (زاده ۱۹۲۶)، موزیسین مشهور فرانسوی نوازنده اورگانون به عاریت گرفته ‌است. نواختن قطعات مشهور «یوهان سباستیان باخ» از آثار به یاد ماندنی ماری کلر شناخته می‌شوند. مجله ماری کلر در ۳۳ کشور و به ۱۷ زبان منتشر می‌شود و هر ماه در جهان ۱۵ میلیون خواننده دارد.

مخاطبان این ماهنامه، زنان جوان با تحصیلات بالا هستند که به موضوعات گوناگون علاقه‌مند باشند. مجله ماری کلر در سال ۱۹۳۷ توسط ژان پرووست (Jean Prouvost) بنیان گذاری شد و در آغاز به صورت هفتگی و هر چهارشنبه به چاپ می‌رسید.

 

سِوِنتین

 

گر چه مجله سونتین آمریکا (Seventeen) مخصوص نسل جوان است و بیشتر مخاطبان ۱۰ تا ۲۱ ساله را مد نظر دارد، اما در دنیای مد پر مخاطب آمریکایی، یکی از نشریات فعال به شمار می رود و شمارگان ماهانه آن، سبب شده تا در فهرست نشریات پر تیراژ جهان قرار بگیرد. این نشریه در سپتامبر ۱۹۴۴ میلادی منتشر شد.

اکنون شرکت walter Annenberg مدیریت آن را بر عهده دارد. سردبیری این نشریه را از سال ۲۰۱۰ میلادی به این سو   Michelle Tan آن بر عهده دارد. آفریقای جنوبی، فیلیپین، هندوستان، مالزی، سنگاپور، تایلند، انگلستان، ژاپن، کره جنوبی و چین، از جمله کشورهایی هستند که نسخه های غیر انگلیسی زبان سونتین در آنجا مخاطبان زیادی دارد.

جالب است که بدانید، نشریه مد و لباس و سبک زندگی سونتین، از جمله اسپانسرهای برنامه تلویزیونی معروف America’s Next Top Model به شمار می رود و معمولا برندگان این رقابت مد آمریکایی را بر روی جلد خود منتشر می کند.